21 aprilie, 2007

Zile de cititor

De ce n-am mai scris nici un cuvintel zilele astea, desi s-au intamplat o groaza de lucruri? Nimic mai simplu: mi-am ocupat timpul cu cititul! Nici nu e greu sa fii prins intr-o nevoie staruitoare si repetitiva de a sta cu ochii in monitor, apasand butonul de refresh in mod periodic atunci cand intreaga blogosfera romaneasca vuieste din cauza acelorasi subiecte! E drept, eu sunt noua pe-aici (prin blogosfera, adicatelea), dar pana acuma n-am mai vazut asa aglomerare de posturi in doua zile... peste tot, in Bucuresti si nu numai, la blogerii mari si mici aceleasi doua subiecte discutate cu interes (eu am ajuns la amandoua via Gramo):

1. Suspendarea lui Traian Basescu. Sedinta de suspendare comentata live, discutii despre mitingul ce urma a fi organizat in Piata Universitatii. Discutii si poze din timpul mitingului. Discutii dupa miting, cum a fost lume prea putina sau prea batrana sau prea multa. Discursul lui Basescu de la Universitate, etc. Sincera sa fiu, politica nu ma pasioneaza in mod deosebit asa ca s-ar putea sa nu am cea mai avizata parere despre subiect, dar ma bucur ca Basescu a renuntat la ideea de a-si da demisia. Asa poate comedia asta in plina desfasurare se va termina mai repede. In plus, la cat s-a insistat pe suspendarea asta in ciuda faptului ca nu a fost gasit vinovat de Curtea Constitutionala deja vedeam si legea electorala modificata si scandalul ajuns intr-un stadiu periculos de avansat. Si, daca mai era nevoie de precizarea asta, nu sunt tocmai incantata de interimatul Vacaroiu. Asa ca, ne vedem la referendum!

In alta ordine de idei, am urmarit si in presa (mai mult tot cea online) evenimentele. Cu mica precizare ca mi-as dori ca macar in privinta questiilor numarabile (cum ar fi numarul de parlamentari prezenti la sedinta - am vazut cel putin trei variante de raspuns la intrebarea asta!) subiectele au fost destul de bine acoperite incat sa fie intelese si de oamenii ca mine, care n-au televizor. Dintre multele articole mi s-au parut interesante rezumatul stirilor aparute in presa internationala pe marginea subiectului (aici) si tot o "reactie internationala", a analistului Joan Hoey (aici) - ambele pe Hotnews. Si tot Hotnews anunta mitingul de maine din Piata Constitutiei (intre orele 17.00 si 22.00) - cica se anunta participarea a peste 10.000 de persoane! That sould be something!

Intermezzo - nu puteam scrie postul asta fara sa am o poza potrivita... nici n-a trebuit s-o caut, mi-a picat in brate (mai bine spus, pe mail... )

2. (n-am uitat, erau doua subiecte) Exmatricularea bloggerului pe nume Ariel datorita opiniilor exprimate pe blog si a intamplarilor prezentate. Si pe marginea acestui subiect parerile sunt impartite... ba ca scoala lui e de vina, ba ca el a sarit calul, ba ca libertatea de exprimare, etc, etc, etc. Acuma nu stiu ce sa spun... din cate am citit pe blogul lui, Ariel imi aminteste de frate-meu si de colegii lui, pe vremea cand au intrat in clasa a 9-a in liceul unde am invatat si eu. Acelasi spirit de rebeliune impotriva tuturor, aceleasi idei fixe (nu neaparat gresite, dar fixe... fara urma de nuante) despre lumea inconjuratoare si despre cum toti sunt indobitociti (sau roboti!) in afara de el, aceeasi bravada in fata profesorilor. Poate ca a sarit si Ariel calul pe alocuri... in mod cert e foarte inflexibil in opinii si asta e unul din lipsurile sale. Dar de la asta pana la a-l da afara din liceu (ce-i drept, cica e temporar) e cale lunga! Tudor (fratele mai sus mentionat) si colegii lui au avut drept spatiu de "desfasurare" chiar o parte din revista liceului, si numai in numarul pilot au folosit de cateva ori apelativul "Bastilia", ca sa nu mai spunem de ironii la adresa profesorilor si cate si mai cate. Iar acum, din fosta revista a liceului s-a nascut un proiect mai mare pe Internet (da, e o reclama mascata aici - so sue me!)... In cazul lui Ariel, deocamdata doar au inceput sa dispara dintre posturile "buclucase" (ca o conditie a re-imatricularii?). Oricum, astept cu nerabdare desfasurarea evenimentelor in cazul asta si, mai ales, reactiile lui Ariel.

Dupa cum se vede, e greu sa fii cititor! Aproape ca n-am reusit sa lucrez nimic altceva timp de doua zile... de unde trag concluzia ca blogosfera poate fi un loc periculos! Dar si interesant...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu