04 aprilie, 2007

Ce-am aflat ieri interesant

Unu la mana: plimbandu-ma impreuna cu Bogdan pe marginea Parcului Eroilor dupa o pauza de pranz deosebit de placuta, am vazut (pentru a nu stiu cata oara!) o pereche de pantofi cu sireturile legate unul de altul aruncata pe sarma de inalta tensiune deasupra capetelor noastre. Pentru exemplificare a se vedea poza alaturata, executata de talentul fotografic si camera digitala a lui Andrei (sper sa nu se supere cand o va vedea pusa pe blogul meu). In fine, nu e prima data cand observ fenomenul asta, l-au mai observat si altii, si tot timpul eram tare curioasa sa vad ce anume inseamna, dar tot timpul uitam. Ei bine, astazi cand am ajuns inapoi la scoala am cautat putin pe net (ca doar nu era sa ma apuc de munca!) si am gasit acest articol pe Wikipedia. Pe scurt, el spune ca "shoe tossing" sau "shoe flinging" este o practica observata in mai multe locuri pe lume (ei dau ca exemplu SUA, Canada, Australia, Argentina... de-ale lor), dar ca nu se stie exact ce inseamna. Explicatiile cele mai pesimiste spun ca ar fi modul de a indica prezenta in zona a unei case unde se consuma si se vinde "crack" (un produs pe baza de cocaina, daca era nevoie de explicatii) sau ca sunt o forma de a comemora o moarte datorata unui razboi intre gasti - cu variatiunea ca marcheaza o moarte in gasca pur si simplu sau inceputul unui razboi intre gasti. Mai sunt si explicatii mai putin sinistre, care presupun ca obiceiul e legat de incheierea unui an scolar sau de vreun ritual de trecere la maturitate modern. In fine, mai multe detalii se gasesc la linkul mentionat, dar e totusi interesant ca nu se stie cu exactitate ce inseamna obiceiul asta modern. Chiar va rog, daca stiti ceva ce eu nu stiu sa-mi spuneti!

Doi: in timp ce cautam pe net o poza pentru postul anterior am dat de mai multe articole legate de trecerile de pietoni, semafoare si dinastea, bineinteles tot pe Wikipedia. De-acolo am aflat despre foarte simpaticul Ampelmännchen, omuletul care arata pietonilor din Germania cand sa treaca strada si cand sa se opreasca. Traducerea din germana pentru respectivul personaj ar fi chiar "omuletul din semafor". Ei bine, se pare ca omuletul asta a fost creat de un psiholog din Berlinul de Est (inainte de caderea Zidului) in 1961. Dupa cum puteti vedea, este foarte simpatic si poseda si o minunata palariuta care il face mai chic. Acuma trebuie sa ma rog de colegii mei plecati prin Germania sa-mi aduca si mie o cana de-asta cu el. Pana una alta, omuletul are si propriul site (in Germana din pacate)

Cam astea sunt povestile mele interesante de ieri... parca mai era ceva, dar acum nu-mi amintesc deci se pare ca nu era asa interesant! Inca un lucru... am aflat ca lucrurile cele mai frumoase se pot intampla intr-un cadru atat de obisnuit incat ar putea trece neobservate! Dar si cand le observi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu