02 martie, 2007

Martisor

Ce greu imi vine sa scriu despre martisor... sunt atatea pareri care se bat cap in cap legate de aceasta sarbatoare incat nici nu stiu de unde sa incep! Au dreptate baietii care spun ca martisorul e o sarbatoare prosteasca, ca nu are ce cauta in lumea femeilor "emancipate", ca oricum martisoarele sunt toate kitsch-uri? Au dreptate fetele care compara numarul si calitatea martisoarelor primite ca pe un semn de popularitate, sau care nu sunt multumite de un martisor "de-un leu"? Au dreptate baietii care dau martisoare unui cerc restrans de "favorite", cerc redus de multe ori la o singura persoana, sau cei care aduc martisoare cam tuturor cunoscutelor?

Pana la urma, martisorul ramane inainte de toate un simbol al venirii primaverii, aducator de noroc si mai ales de voie buna! Cosari, potcoave, trifoi cu patru foi, ghiocei si alte flori sau orice alte creatii "moderniste", pe piele, plastic, sticla, material textil sau virtuale, daca martisorul e destul de bun ca sa aduca un zambet, atunci e de ajuns! Personal primirea unui martisor cat de simplu sau unui buchet de ghiocei de 1 martie ma bucura nespus. Nu-mi place sa fiu asaltata de vanzatorii de martisoare de proasta calitate sau flori de pe strada, dar imi plac targurile de martisoare in cadru organizat. Imi plac zilele de 1 martie insorite si petrecute in compania unor prieteni dragi (cum a fost cea de ieri). Imi plac primaverile lungi si copacii intesati de flori, si zambila primita ieri imi face pofta de primavara! Sper ca primavara asta sa ne aduca tuturor noroc, voie buna si vreme insorita!

Sa nu va lipseasca snurul rosu cu alb!

(Mi-e dor de un buchet de ghiocei de la Virgil!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu