02 mai, 2008

Trenule, maşină mică

Nu am foarte multe împotriva CFR-ului. Deşi sunt multe chestii care ar putea fi îmbunătăţite, trenul este încă unul din mijloacele preferate de transport pe distanţe mari. Dar mă stresează foarte tare un lucru, mai ales că ştiu că e făcut de oameni ca mine (adică de programatori!).

Cum se face că într-un vagon (automotor, mă scuzaţi, că e Săgeată Albastră) pe jumătate gol (sau mai degrabă aproape 3 sferturi, dar să nu intrăm în detalii), aproape toţi călătorii primesc locuri repartizate în aceeaşi zonă? De ce dacă sunt o groază de locuri şi compartimente goale trebuie să ne înghesuie pe toţi în 10 locuri, să ne ciocnim genunchii şi să ne înjurăm în gând?

Zău aşa... ştiu că e simplu atunci când dai bilete cu număr să repartizezi numerele în ordine crescătoare dar totuşi... scopul pentru care dai numere de ordine nu trebuie avut în vedere? Nu se putea imagina un algoritm care să repartizeze şi el mai uniform densitatea de populaţie în vagon? Ba eu cred că da, atâta doar că probabil cei care au scris programul pentru repartizarea locurilor nu călătoresc foarte des cu trenul. Altfel s-ar fi dumirit şi ei cum e cu "customer satisfaction" în cazul ăsta.

Oare chestiile la care nu mă gândesc eu când scriu cod cât de tare îi frustrează pe utilizatori?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu