30 mai, 2007

Firmituri de ganduri

In sfarsit am si eu un moment liber intre crizele de nervi si rularile mirobolantului nostru program pentru lucrarea de diploma... Cred ca am nevoie de o pauza! Din pacate, si gandul la o pauza mi se pare stresant.

Sau poate nu mi-am ales bine pauzele? De exemplu, mi-am petrecut weekendul in orasul natal, la nunta colegei mele de banca din liceu. Weeeeeeeaaa! (onomatopee sugerand hohotele de plans) Bine, recunosc, n-a fost asa de tragic... adica, ea era fericita si frumoasa (cum trebe sa fie orice mireasa), noi ne-am distrat (dupa ce a trecut partea cu alergatura de dimineata) dar, totusi... parca prea creste lumea in jurul meu, se schimba interesele de la mers in oras la bere la mers la nunti. E greu pentru o biata fatuca inca studenta (ce-i drept pe ultima suta de metri). Ma face sa ma gandesc la viitor... cum trebe sa-mi caut slujba, cum trebe sa ma gandesc unde sa stau, cum n-o sa mai am vacanta (weeeeeaaa!) si multe multe altele...

Si ma mai mir ca dau un depresii si crize de nervisori!? Daca asa imi petrec clipele de relaxare... Asta a fost cel mai interesant lucru petrecut in perioada cat n-am scris... in rest, munca, munca si iar munca, cu mai mult sau mai putin rost. Si doua expresii din categoria traduceri neinspirate. Le-am auzit in prezentarile unor oameni care lucreaza in IT (evident) la o conferinta joi. Prima ar fi "a salva timp", "echivalentul" lui "to save time", atata doar ca la noi a salva inseamna "A scăpa pe cineva sau a izbuti să scape singur dintr-o primejdie, dintr-o încurcătură etc." si nicidecum a economisi (traducerea corecta a lui "to save" in contextul asta). A doua e putin mai subtila (poate chiar discutabila?), dar mie mi se pare ca suna rau... "opus cu". Presupun ca vine din ceva de genul "as opposed to". Oricum ar fi, mie imi suna dubios.

Ah, si-am mai observat ceva... cred ca exista un sindrom al mireselor numit dansatul pe masa! Serios, Corina nu e prima fata pe care o apuca inainte de nunta "dorinta" de a dansa pe masa, eventual si pe o manea (yuck!). O sa studiez problema in continuare, ca si-asa ma mai duc la vreo trei nunti vara asta...

Un comentariu: