05 noiembrie, 2008

Workshop foto

În vară, căutând cazare în Deltă, masculul din dotare a dat întâmplător peste un site în care se vorbea despre ture foto şi workshop-uri foto. Direct de pe site, citez: "Va invitam sa ne insotiti in workshop-urile sau expeditiile noastre foto si sa descoperiti alaturi de Mihai Moiceanu locuri frumoase, oameni interesanti si sa faceti fotografii bune. Indiferent de zona aleasa, fie ea in Romania sau una mai exotica, va oferim experiente inedite si o atmosfera prielnica fotografiei"

Şi ce ne-am zis noi, hai să vedem cu ce se mănâncă şi asta. Aşa că ne-am înscris şi ne-am dus. Weekendul care tocmai a trecut. La workshop-ul intitulat "toamnă târzie". La Măgura. Lângă Zărneşti. La poalele munţilor Piatra Craiului.

A fost o experienţă cel puţin interesantă. Iniţial eu eram destul de stresată... că oare cum o să fie lumea, că oare o să pot face şi eu poze măcar decente, o să fie fotografi de-aia cu nasul pe sus, o să schimb măcar două vorbe cu cineva în afară de Radu? De-astea. Stilul meu caracteristic de a mă stresa din şi pentru orice. Ei bine, pot spune că am cunoscut nişte oameni foarte ok, entuziaşti şi fericiţi că pot să facă poze şi să discute despre ele.

Satul Măgura şi toată zona din jur sunt absolut superbe, şi cred că într-o lună de stat acolo n-ai epuiza subiectele de fotografiat. Am locuit la o pensiune îngrijită şi gândită cu cap - evident, e a unor nemţi care primesc mai mult vizita turiştilor străini decât a românilor - genul de pensiune pe care mi-aş dori să o deţin la un moment dat...

Ca parte teoretică, la workshop ni s-a povestit despre compoziţia unei imagini: format cadru, linii de simetrie, linii de forţă, puncte de forţă, redarea spaţialităţii, planuri (apropiat, mediu, îndepărtat), etc, dar şi despre cum se face prelucrare de baza pentru fotografii. Super interesant, mai ales pentru mine, care nu-s tocma as al fotografiei, după cum se ştie.

Cea mai mişto fază a fost trezitul de sâmbătă dimineaţă la ora 4 jumate. Am plecat la răsărit la ora 5 jumate, am urcat ditamai dealul pe întuneric, doar cu frontale şi lanterne şi ne-am aranjat o pădure de trepiede în vârful acestuia pregătiţi pentru sedinţa foto. A fost foarte fun, o armată de 17 fotografi aliniaţi în şir indian prin noapte, pe dealuri :)

Aşa, şi mi-a mai plăcut faptul că în cadrul workshop-ului aveai parte de o evaluare a aproximativ 20 de poze: 10 aduse de acasă, 10 făcute la workshop. Asta a fost utilă şi pentru cel evaluat, şi pentru cei care asistau ca să mai prindă câte ceva.

Ce nu mi-a placut? Timpul prea scurt şi faptul că n-a prea fost lumină (bine, pe asta n-o controlez eu, da' totuşi!). A! Şi faptul că fiind atât de mulţi şi atât de în acelaşi loc ne-a făcut să tragem uneori acelaşi cadre.

Una peste alta, mi-a păut bine că am participat la workshop şi nu m-aş da în lături de la încă o ispravă de-asta.

Revin şi cu câteva poze, ce am pe-aici la îndemână (şi care îmi plac, evident) - căci masculul a luat laptopul şi-a fugit în lume (în speţă la Cluj).

Ps. este că încep să vorbesc din ce în ce mai "fotografic"?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu