31 martie, 2010

Când gadgeturile tale sunt mai deştepte decât tine plus ce face un "antreprenor" într-o luni seara

Chiar, cum se zice frumos "gadget" în limba noastră maternă?

Lucru neobişnuit pentru mine, duminică n-am uitat că se schimbă ora. M-am trezit eu ca o floricică şi ţup - primul lucru m-am uitat la ceasul de la mobil. 11:20. Ok, zic, să-l mutam cu o oră mai târziu... 12:20, pfff, uite cum se duce ziua! Aprind calculatorul... stupoare... ceasul arată 11:20. Hmmm, parcă maşinăria asta deşteaptă ştia să-şi schimbe singură ora. Ce s-o fi întâmplat? Încerc să sincronizez ceasul pe net, verific fusul orar... nicio schimbare. În final îl las în pace în ideea că va reveni la sentimente mai bune şi la ora corectă la un moment dat. Se trezeşte şi bărbatul aferent, verific şi mobilul şi calculatorul lui. 11:20. Deja eram singura din casă cu 12:20, dar nu mă las. Aşa-mi rămâne ceasul fixat şi când ieşim la o cafea (în ciuda vremii urâte şi ca să ne treacă puţin moleşeala). Venind mai târziu spre casă, la metrou, ceasul arăta tot cu o oră în urma mea. Iarăşi zic "măi, nici chiar ăştia de la metrou nu-s în stare să treacă la ora de vară?", cu inocenţa omului care nu-şi dă seama că e beat nici când tot satul îl trimite la culcare... Şi uite aşa, pe la 6 după-amiaza mi-a picat şi mie fisa că s-ar putea ca ceva să nu fie în regulă şi mi-am sunat părinţii să mă lămurească: "cât e ceasul?"

Evident, ceasul meu era înainte cu o oră. Şi asta pentru că noul meu telefon mobil e destul de deştept încât să treacă singur la ora de vară... Deci aşa-i cu tehnologia asta nouă şi cu băbătiile ca mine care n-o pricep! Cât de amuzant ar fi fost să mă prezint luni dimineaţă la birou la ora 8:00 în loc de 9:00, ce ziceţi?

Despre antreprenori, numai de bine. [între noi fie vorba, cuvântul ăsta e nu e chiar potrivit pentru cei care au orice fel de mică firmă / afacere, sensul original fiind puţin diferit; în voi folosi însă, fiindcă nu-mi vine acuma în minte ceva mai bun]

Luni seara, când am ieşit de la birou, sun antreprenorul casei să-l întreb dacă să cumpăr ceva în drum spre casă. Antreprenorul casei se cam răsteşte la mine, şi mi-e clar că e iritat şi iritant la rândul lui. Ei bine, nimic nu mă putea pregăti pentru spectacolul serii, în direct din propria sufragerie! Mă enervasem puţin pe el pentru tonul de la telefon, dar enervarea s-a transformat curând în amuzament amestecat cu milă... Învârtindu-se ca un titirez, Radu lucra la două calculatoare aproape simultan şi vorbea la telefon ca o centralistă. N-a pucat telefonul să stea închis nici 30 de secunde, pot să pun pariu! L-au sunat pe rând, patru oameni diferiţi, fiecare cu câte o treabă diferită, ba se şi intercalau deosebit de amuzant. Amuzant pentru mine ca privitor, nu pentru el care n-avea destule mâini pentru cele două tastaturi şi telefon deodată. Evident, în spiritul legilor lui Murphy, toţi au terminat cu problemele deodată, şi peste sufragerie s-a aşternut brusc liniştea... Aşa-i că e mişto să ai afacerea proprie?

4 comentarii:

  1. Tocmai tu sa patesti asa ceva? :))) that was one funny story.
    Eu m-am certat vreo ora si ceva cu cineva pe tema orei de duminica dimineata- laptopul arata ora corecta, dar cand am sunat la robot...supriza! imi spunea ora veche, desi era deja ora 6 dimineata( dupa ora noua)...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cel mai funny e că nu m-am prins decât spre seară că s-ar putea să fie ceva în neregulă cu mine, şi nu cu restul lumii! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma consider relativ inteligenta:-), dar zic drept ca schimbarea orei imi provoaca nedumeriri de fiecare data. De fapt, exagerez. Imi provoca, pentru ca de citiva ani schimb ora ghidindu-ma dupa instantse mai sigure decit cerebelul meu.

    Imi amintesc doua faze distractive pe tema asta: prima a fost sigur in martie 1999, eram prima oara in Germania, in vizita la prietena mea care avea o bursa. Cunoscusem un flacau cu o seara inainte (nu mai retin in ce imprejurari) si stabilisem sa ne intilnim cu el la o anumita ora. Care nu s-a mai intimplat, pentru ca noi am potrivit ceasul invers, avind o diferenta de doua ore fatsa de ora normala.

    (Faza 2) Cum i s-a intimplat unei foste colege cind lucram la aeroport, normal, duminica, tura de dimineatsa, incepe la 7, se schimba ora, colega vine vesela nevoie mare de la ora 5 si se mira ca nu e nimeni prin peisaj. Dupa cum observi, nu pot preciza daca actiunea asta se petrecea in martie sau in octombrie pentru ca am refuzat sa-mi mai bat capusorul meu blond cu asta:-)!

    Si pentru ca tot dorm aiurea, habar nu am cind cistigam o ora de somn si cind o pierdem! Si pot sa urmaresc si un documentar pe tema asta, tin minte cel mult pina miine, dar nu pina la urmatoarea schimbare!

    Sarbatori fericite! :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Haha :) da, astea cu întâlnirile ratate din cauza orei sunt deja clasice... ce-i drept, mie nu mi s-a mai întâmplat de mult, poate era cazul :)

    RăspundețiȘtergere