15 februarie, 2010

Lecţia de artă finlandeză

De când v-am zis ultima dată de Postcrossing, am mai primit ceva vederi, astfel încât acum am 8 de toate. Printre ele, am primit una interesantă din Finlanda, ilustrând una din picturile lui Kaj Stenvall. Se pare că acest artist a ajuns în atenţia publicului finlandez şi internaţional la începutul carierei sale (1989), când a început să picteze opere având ca personaje principale... nişte raţe. Printre altele, se mai spune că raţele astea ale lui seamănă cu binecunoscutele personaje de acceaşi specie de la Disney.


Mai jos aveţi o poză cu ce-am primit eu, mai precis o reproducere după "To the Edge of the World" (2008)


Despre propriul personaj, Stenvall spune: "The duck is more of a symbol; the material of an intermediary; and a symbol of Man. The character illustrates the dilemma of being human. The duck, as such, doesn´t symbolize anything to me personally. It is used as a catalyst in the process of how it will be interpreted in the eye of the beholder."


Mie mi s-a părut interesant să caut chiar această componentă umană când am "răsfoit" galeriile online de pe site-ul artistului. Mi-au sărit în ochi ceva mai multe lucrări, dar aş spune că în mod special asta şi asta.


Deci, cum vi se pare?


Şi pentru că are legătură cu subiectul vederi, vă mai arăt o chestie - prima vedere pe care am primit-o din afara Europei... Mai precis, din Republica Populară Chineză! (ce-i drept am mai primit una din Rusia, dar e din partea "europeană" a Rusiei deci nu se pune)




Şi încă o chestie drăguţă: adresa e scrisă cu grafie latină, dar numele ţării e menţionat şi cu caractere chinezeşti. Deci de-acuma ştiu cum se scrie România...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu