09 decembrie, 2008

Mini-obsesie muzicală

Am auzit primul single al acestei tipe de 21 de ani la radio. Melodia se cheamă "This is the Life" - iar gagica care cântă Amy Macdonald. E din Scoţia şi This is the Life e primul ei album.

Albumul e destul de drăguţ, deşi se vede că unele din piese sunt scrise când Amy era o puştoaică. În speţă "Youth of Today", pe care a compus-o la 15 ani, e plină de clişee de adolescentă care se răzvrăteşte împotriva bunicului ei. La fel şi "Let's Start a Band"... are nişte versuri destul de interesante la început, dar pe final parcă ceva nu se mai leagă. Sunt tare curioasă care melodii sunt compuse primele şi care ultimele, pentru că mi se pare că le-am ghicit pe cele mai "mature" şi aş fi curioasă dacă am ghicit bine.

Revenind, dacă aveţi chef de o puştoaică cu voce mişto şi o chitară, puteţi încerca Amy Macdonald. Se mai zice prin lumea muzicală că vocea îi seamănă cu a solistei de la Cranberries (Dolores O'Riordan). Mie îmi aminteşte - şi ăsta e unul din motivele pentru care îmi place aşa mult - de Melanie Safka. Mai ales, la unele melodii, cum e cea pe care o pun şi aici:

cu versuri cu tot, pentru eventualii curioşi

Oh the leaves are falling from the trees
And the snow is coming don't you know
But I still remember which way to go
I'm on the road, the road to home.

Oh the sound is fading in my ears
And I can't believe I’ve lasted all these years
But I’ll still remember which way to go
I'm on the road, the road to home.

Oh the light is fading all the time
And this life I’m in, it seemed to pass me by
But I’ll still remember which way to go
I'm on the road, the road to home

Now I, I must say goodbye
I keep telling myself now don't you cry
Cos I’m here where I belong
I'll see you soon, it won't be long.
I'll see you soon, it won't be long.
I’ll see you soon, it won't be long.

[Melanie Safka e o cântăreaţă de muzică folk de pe vremea "flower power" care îmi place foarte mult - pentru voce şi versuri. Trebuie să mai ascult şi Melanie]

2 comentarii:

  1. "This is the Life" imi place mult...o am ca sunet de apel la telefon chiar!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu deja m-am săturat de This is the Life, am trecut la next level :)

    RăspundețiȘtergere