07 noiembrie, 2007

Staţionaţi pe partea dreaptă

La început a fost subtil. La metrou, pe treptele scărilor rulante, pe partea dreaptă erau desenate două urme de picior care "stau", iar pe partea stângă câte o urmă pe treaptă - adică "mers". Prea subtil pentru noi mesajul: pe partea dreaptă se staţionează pe scara rulantă, pe partea stângă merg cei grăbiţi ca să poată depăşi uşor "coloana". Mai nou au trecut la mesaje mai explicite, şi anume chiar "staţionaţi pe partea dreaptă", scris cu negru pe fond galben şi litere de-o şchioapă.

Rezultatul? Nul! La noi la metrou tot grămada se poartă. Nu c-aş fi eu foarte grăbită de felul meu (deh, ardelenii ăştia), dar numai de principiu mă enervez când văd că există "cineva" (în măsura în care entitatea Metrorex poate fi numită cineva) care vrea să aducă un strop de civilizaţie şi răspunsul e ignorarea totală a mesajului!

Şi de fapt asta mă pune pe gânduri şi mă îngrijorează cel mai tare... Măcar dacă s-ar fi trezit cineva să se plângă de noua "regulă". Să vină şi să spună: "nu, dom'le, eu vreau să blochez calea de trecere când urc pe scările rulante" sau "mi se pare că oricum sunt prea scurte scările alea, nu se justifică reglementarea" sau orice alt argument mai mult sau mai puţin valid. Dar, aşa... nimic! Asta chiar e dureros... Mă rog, nu sunt la curent cu lista de sugestii şi reclamaţii primită de Metrorex, dar întrebând în stânga şi-n dreapta asta e concluzia la care am ajuns. Pur şi simplu, în cel mai tipic stil românesc luăm la cunoştiinţă de o regulă şi o ignorăm în speranţa că va dispărea!

Nici nu am putere să discut de ce ăsta e cel mai aiurea lucru de pe pământ... Ţine de asumarea responsabilităţii unei opinii, de personalitate, coloană vertebrală şi multe altele. Lucruri care nouă ne lipsesc, pare-se. Şi asta e trist.

Dacă mai aveţi nevoie de "dovezi", uite o poză de prin metrou... nu e pe scările rulante, dar regula dopului de sticlă se aplică şi la scările "normale", la modul că o masă de oameni care urcă sau coboară blochează total celălalt sens de mers. Pur şi simplu. No worries. Vezi mai jos:

Şi ca să nu fiu acuzată de documentare insuficientă... uite cum e la "ei":

6 comentarii:

  1. Pfff... cam ai dreptate. Eu ma grabesc de felul meu. Ma grabesc non-stop. Si dupa ce ca n-am pe unde sa merg repede... mai si imping din spate toti nefericitii :D Si.. scarile rulante sunt doar o problema... a doua sunt scarile traditionale pe care nimeni nu intelege ca ar trebui sa urce pe-o parte si sa coboare pe alta, ca sa nu ne mai trezim blocati intre oameni care vin din ambele parti :D Pfff.. Na ca m-am racorit :D

    RăspundețiȘtergere
  2. La stilul din Bucureşti cine vrea să se grăbească am impresia că trebuie să devină expert în slalom. Sau, eventual, să înveţe să zboare la mică înălţime :)

    RăspundețiȘtergere
  3. mai... am invatat sa fac un slalom de trei ori mai eficient si mai bun pe propriile picioare decat de skiuri...
    daca ma intrebi pe mine, eu as merge si mai departe: ca regula de lumea care merge pe dreapta sa fie valabila si pt trotuare. Ca disciplina masinilor. but i'm nuts with order :)

    RăspundețiȘtergere
  4. "regula cu lumea" vroiam sa spun

    RăspundețiȘtergere
  5. Măi, dacă ajungi tu să "dirijezi" circulaţia pietonilor în Bucureşti aminteşte-mi să mă mut din oraş :) Sunt adepta civilizării ei, but you're getting freaky! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. :))
    well... sometimes i get carried away :P

    RăspundețiȘtergere