20 octombrie, 2007

Instalare Windows Vista Live

Dacă tot zice lumea că e "cool" să ai Vista ca sistem de operare și pentru că sunt și eu curioasă cum se mișcă și mai ales ce știe în plus, am tot cochetat cu ideea de a mi-l instala. După ce-am făcut rost de dvd de instalare (acum 1000 de ani, sper să nu fiu linșată pentru cât l-am ținut) am tot avut alte probleme... Ba școală, ba cu Becu', ba iar școală... etc. Ei bine, clipa cea mare a venit!

Profit de faptul că Radu doarme dus și că mai am o oră până să trebuiască să plec în oraș și m-am pus pe instalat. Acum sunt în faza a 2-a - "Gathering Files". Și scriu pe blog de pe un iMac... cum spuneam, când boyfriendul doarme... Oricum, cum lucrurile n-au fost simple nici până acuma, sunt curioasă ce o să apară pe parcursul instalării.

Lucrurile n-au fost simple de fapt pentru că pe mine mă roade să încerc lucruri noi, nu de alta... Și anume: dacă ai XP instalat și un calculator compatibil cu Vista, poți să faci un "upgrade" în locul unei instalări de la zero. Avantajul e că ți se păstrează toate fișieruțele adunate prin "My Documents" (pe care tocmai mă chinuisem o oră să le sortez și să le copiez în alte părți) și - zice-se - programele deja instalate. Trebuie doar să ai vreo 8 giga liberi pe hard (cam greu la mine, dar i-am produs) și disponibilitate.

Primul dezavantaj ar fi că nu ți se spune de la început de ce ai nevoie pentru un upgrade. Programul de instalare începe cu un meniu frumos care spune "Install Now" și încă o opțiune de "Upgrade advisor", care îți scanează calculatorul ca să vadă daca e "Vista ready". Am zis că hai să o încerc și pe asta, înainte de a șterge partiția de sistem ca să-mi dau apoi seama că nu merge și că nu gasesc cd-ul cu XP. Deci dau eu click. Și mă trimite pe site-ul Microsoft, de unde trebuie să downloadez și să instalez un program separat - sfătuitorul de mai sus. Oare de ce te pun să dai jos așa ceva când la instalare oricum își face testele? Nu putea să folosească ceva de pe dvd?

În fine, aflu că-mi lipsește doar spațiul pe disc, ceea ce de fapt știam și apăs cu încredere "Install Now". Mă pune să introduc codul produsului, să semnez hotărârea de folosire și mă întreabă dacă să-și dea jos update-urile înainte de instalare. Next, next, next... două opțiuni: Upgrade și Install. Opțiunea upgrade, dezactivată pentru că nu aveam 8 giga liberi. Cu ocazia asta aflu și eu că se poate upgrade. Îi zic totuși Install să văd ce face. Se uită, vede el că n-am spațiu pe discuri și-mi zice că dacă vreau să instalez pe un hdd pe care nu am destul loc (cum ar fi pe cel cu XP care urma să fie ras) trebuie să bootez de pe dvd. Ar fi mers aici și o opțiune boot now, dar treacă de la mine.

Opresc instalarea și deja îmi face cu ochiul ideea de upgrade. Așa că mai dezinstalez din programe monstru care vor fi mutate pe alte discuri când o să am din nou sistem și îi dau drumul din nou. Iară codul, iară agreement-ul, iară next, next, next. Acuma e available upgrade așa că dau click. Scanează computerul pt compatibilitate. Ooops... cutare și cutare program cică nu sunt compatibile cu Win Vista. Ok (de unul știam și eu că nu e). Din nou... Ieși din instalare, scapă de programele "offending" și începe din nou. Trebuie să mai spun? Cod, agreement, next, next, next...

Acuma văd că merge happily și fără mine. E la faza 3 - "Expanding Files". Dacă e așa cuminte poate plec în oraș și-l las să se descurce... Oricum, între timp am găsit si cd-ul cu XP, așa, pentru orice eventualitate... Hihi. Un lucru e cert: textul "your upgrade may take several hours to complete" din installer nu e încurajator.

Mai scriu cum s-a terminat totul până la urmă. Oricum, în vreo 6 zile apare noul Mac OS. Așa că presimt un upgrade deja-vu cât de curând...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu