01 august, 2007

Cana de cafea şi ploaia de la fereastră

Da, recunosc... m-am întors deja de aproape o săptămână şi totuşi nu am scris pe blog. Adevărul este că nici nu ştiu de unde să încep. Să spun despre excursie că a fost suuuper este puţin. Să mă apuc să povestesc pas cu pas mi-ar lua câteva săptămâni bune. Un lucru este sigur: mai vreaaaaaau! Şi prospectul primei zile de muncă care va fi lunea viitoare nu ajută deloc. O să mă apuc să descriu mai pe îndelete ce am văzut şi ce mi s-a părut mai interesant, nu neapărat la modul că uite ce frumos e cutare monument, ci mai mult de cum se vede lumea altora din perspectiva lumii de la noi din ţară. Ce-i, drept, la mine nu e prima dată când trec de graniţa României, însă e prima dată când am fost plecată atât de mult, în atâtea ţări şi oraşe cu personalităţi diferite şi oameni total diferiţi. Şi a trebuit să ne descurcăm prin toate astea cum am putut mai bine. Pentru o primă încercare, eu spun că ne-a ieşit!

Itinerarul a fost până la urmă după cum urmează: Mediaş (hehe) - Viena - Muenchen - Berlin (2 zile) - Paris (4 zile) - Nantes (2 zile, la Elena, inclusiv baie în ocean...) - Paris din nou - Ravenna (la un prieten, aici ne-am stabilit cartierul general) - Florenţa - Bologna - 3 zile la mare, plus vizitat Ravenna - Veneţia - Viena - Mediaş. Full circle :) Când n-am dormit la vreun hotel/hostel am dormit în tren, şi n-a fost nici aşa obositor şi nici aşa groaznic cum mi-a fost frică la început. Oricum, după o zi de vizitat un oraş, umblat pe jos mult şi încercat să vezi cât mai multe şi mai interesante poţi să dormi aproape în orice condiţii, numai la gândul că a doua zi trebuie s-o iei de la capăt si vrei să fie fain şi în continuare.

Ah, câte gânduri îmi umblă prin cap. Ştiam eu de ce nu m-am încumetat să scriu până acuma... E greu să filtrez ceva acuma pentru început, pentru că în mod cert voi reveni cu posturi despre fiecare oraş în parte sau ceva de genul, un fel de re-povestire a excursiei. Şi cu poze! Că avem o tonă! Oricum, de multe ori în timpul excursiei m-am trezit gândindu-mă cum ar fi să fiu genul ăsta de turist în România. Oare cum s-or fi descurcând oamenii ăia la noi în ţară când turismul de la ei n-are nici în clin nici în mânecă cu turismul de la noi? Păi cum să mă duc eu în Gara de Nord în Bucureşti să întreb de "tourist information office", când ştiu sigur că nici nu s-a auzit de aşa ceva? Sau să mă duc să fac un duş în gară... ce gând de groază! La noi te bucuri dacă la wc-ul pe care dai 1 leu persoana care stă de pază acolo e destul de spălată pe măini încât să nu-ţi fie greaţă să foloseşti bucăţica de hârtie igienică pe care ţi-o înmânează ceremonios în regim de "porţie". Iar la pachete de întâmpinarea turiştilor gen "welcome card" = abonament de câteva zile la transportul în comun şi (eventual) reduceri la vreun muzeu sau o hartă a oraşului cu principalele locuri de interes însemnate nici nu visăm!

A! Şi în niciun oraş din câte am văzut, oricât de mare sau de mică ar fi gara, n-am văzut ţigănia de la noi, cu "rechinii" aşa zişi şoferi de taxi care te hărţuiesc că să te ducă într-o cursă şi să te usuce de bani! Cred că ăsta e aspectul care îmi provoacă cea mai multă repulsie în gările noastre!

Acestea fiind zise, o să mă duc să mai ascult ploaia din Sibiu cât mai pot... O să revin când îmi revine şi inspiraţia!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu