13 noiembrie, 2009

Vineri 13!?

Nici n-a început bine ziua de azi şi mi s-a atras atenţia deja de două ori că e vineri 13... uuu... Superstiţia asta sincer nu mă atinge, însă m-am distrat căutând pe net detalii despre ea. Uite ce-am găsit interesant:
- Data de 13 pică într-o vineri între o dată şi de trei ori pe an. Anul ăsta, azi e a treia vineri 13. Deci e un an taare ghinionist!?
- Teama iraţională de vineri 13 (da, există şi aşa ceva) se numeşte paraskevidekatriafobia. Din cauza unor cuvinte ca ăsta s-a inventat copy-paste-ul!
- Diverşi oameni cărora nu le place vineri 13, evită să facă chestii importante într-o astfel de zi. Nu călătoresc cu avionul, nu îşi programează intervenţii chirurgicale, conduc mai cu atenţie, etc. Se pare chair că în unele locuri numărul de accidente pe şosele este mai mic în zilele de vineri 13... eu n-aş numi ăsta ghinion!
- Oamenii au ceva şi cu numărul 13, evident, chiar fără asocierea cu o zi a săptămânii. Sunt clădiri care sar peste etajul 13, aeroporturi care nu au poarta 13 şi în general nu se invită 13 oameni la masă. Ba chiar în Franţa poţi apela la un al 14-lea invitat profesionist (quatorzieme), dacă altfel nu te descurci să eviţi fatidicul număr.


Voi ce superstiţii aveţi legate de vineri 13?


A, şi mi-am mai dat seama de o chestie: numărul de litere al numelui meu de familie împreună cu oricare dintre penume este... aţi ghicit! 13! Pfiu, bine că am două prenume :)

3 comentarii:

  1. Eu amo pb cu zilele de marti...si daca mai e si marti si 13...e chiar nasool! Dar vinerea e ok...fie ea si 13!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vinerea in general e o zi foarte frumoasa...pentru ca incepe week-endul ...Asa ca vineri 13 nu ma prea sperie...dimpotriva!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hehe! Aşa mi se pare şi mie: vinerea e cool pentru că urmează weekendul, iar zilele de marţi sunt mult mai antipatice... asta de azi deja a început urât.

    RăspundețiȘtergere