21 octombrie, 2009

How-to-web

Văd că în ultima vreme Facultatea de Automatică şi Calculatoare (şi Politehnica în general) începe să semene din ce în ce mai mult cu ceea ce-mi imaginam eu că ar trebui să fie o comunitate academică. Mă refer acum mai ales la implicarea UPB în organizarea de concursuri, conferinţe şi întâlniri prin care viitorii absolvenţi au şansa de a vedea părţi ale domeniului pentru care se pregătesc diferite de cele strict legate de şcoală (teme, cursuri, proiecte). Evenimentele de genul ăsta sunt importante pentru că îţi pot da perspectivă, te pot ajuta să te gândeşti puţin mai departe de viitoarea sesiune şi, de ce nu, să-ţi dai seama ce fel de carieră din domeniul IT este potrivită pentru tine.

Despre ultimul exemplu de acest gen tocmai am aflat în această dimineaţă, şi întâmplarea face să fie un subiect care mă interesează. Este vorba de conferinţa How-to-web, care se auto-intitulează "prima conferinţă educaţională dedicată webului din România". Conferinţa va avea loc sâmbătă, 31 octombrie, în Facultatea de Automatică şi Calculatoare. Din ce-am văzut în agendă, participarea la conferinţa e atractivă din cel puţin două puncte de vedere:

1. Informaţii interesante şi de actualitate din domeniu - de la începerea unui business pe web până la social media sau eGovernment. De aici vine perspectiva de care vorbeam mai sus. Participarea la un dialog despre cele mai noi tehnologii şi dialogul de idei cu oameni care fac deja ceva în domeniu nu poate fi decât benefic, pentru că mi se pare că aşa apar ideile cu adevărat bune şi originale. Iar pentru tinerii profesionişti o astfel de conferinţă poate fi extrem de utilă, mai ales că orice firmă mică ştie că web-ul te poate ajuta enorm la început, aproape indiferent de domeniul de activitate.

2. Posibilitatea de networking. Discuţii mai mult sau mai puţin formale cu profesionişti şi colegi nu pot decât să avantajeze atât un student care se pregăteşte să-şi înceapă cariera, cât şi un profesionist care poate vrea să-şi promoveze propria afacere. Niciodată nu ştii pe cine vei întâlni şi cine ar putea avea nevoie de serviciile tale pe viitor.

În ceea ce mă priveşte, voi continua să merg la întâlniri şi conferinţe cât mai multe şi diverse, chiar din domenii care poate nu mă interesează la prima vedere. Cum spuneam, nu cred că e metodă mai bună de lărgirea orizontului personal şi profesional! Deci, ne vedem la How-to-web?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu