31 octombrie, 2009

După how-to-web

Am auzit azi la how-to-web că list-posturile sunt vedete în lumea blogging (pen'că sunt uşor de citit şi digerat în era asta a vitezei în care ne aflăm), aşa că am să fac şi eu un rezumat al conferinţei How to Web, la care am avut azi plăcerea să particip.

Întâi şi-ntâi trebuie să spun că am fost plăcut surprinsă de organizare şi de conferinţă în general. Subiectele atinse au fost interesante, prezentările la fel (marea majoritate), iar partea logistică a funcţionat fără probleme vizibile participanţilor. Toate astea m-au făcut să rezist prin maratonul de 10 ore de stat prin Poli şi împrejurimi şi cele 12 prezentări acoperind o mare varietate de teme. Despre prezentări vreau să vorbesc, pe scurt, în cele ce urmează.

1. Semantic Web (Vladimir Oane)
- subiect foarte interesant, chiar m-a pus pe gânduri vis-a-vis de "ecosistemele API" pe care diversele proiecte online le creează pentru interacţiunea şi integrarea cu alţi jucători din domeniu.
- mi s-a părut că Vladimir era cam stresat sau grăbit, sau... ceva, pentru că discursul lui nu m-a prins foarte tare. Iar ponderea mare de cuvinte şi expresii în engleză mi-a lăsat un gust amar.

2. Web techs (reprezentanţi Adobe şi Microsoft)
- discuţia avea potenţial, dar n-am rămas cu mare lucru din ea. Tipul de la Microsoft avea ceva mai multă carismă (deşi în sală erau unii pregătiţi să-l "linşeze" :P). Din păcate era cam gălăgie în sală şi s-a şi auzit foarte prost pâna în partea a doua a sălii, unde eram şi eu.

3. Ce înseamnă succesul (Dragoş Roua, Octav Druţă, George Lemnaru)
- din nou o discuţie, ceva mai interesantă decât precedenta, dar cu aceleaşi probleme legate de "sonor".
- am aflat un rezumat despre cum să faci bani cu un site / blog: donaţii, promovare produse, programe de afiliere, cursuri
- şi cum se începe un business cu cei trei F - Friends, Family, Fools. Amuzant dar cu un sâmbure de adevăr.

4. User experience design (Maximilian Marele)
- iarăşi un subiect extrem de interesant, cu aplicabilitate la designul de interfeţe în general, nu doar la web
- mi-au plăcut recomandările de cărţi, dintre care de Don't Make me Think ştiu de ceva vreme (e pe un wish-list mental din categoria cărţi tehnice)
- Max a prezentat cu entuziasm şi pasiune, mi-a plăcut atitudinea lui.

5. Social media (Călin Fusu de la Neogen)
- personal mă interesa mai degrabă cum aş putea folosi eu un sistem de reţea socială pentru a-mi promova un proiect. Cum subiectul ăsta a fost tratat doar marginal, prezentarea nu m-a prins atât de tare.
- am apreciat atitudinea deschisa a lui Călin Fusu şi modul sincer şi franc de a răspunde la întrebări.

6. Cum începi un business de web (Vladimir Oane, Mihai Sava, Eugenia Cosinschi, Cristina Alexandru, Cristian Pascu)
- iarăşi o discuţie care avea potenţial, dar în care din cauza numărului mare de vorbitori ideile s-au cam repetat. Afirmaţiile interesante se puteau pierde în discuţia de fond dacă nu erai atent.
- de reţinut: ideile sunt overrated, e mai important să începi munca (Vladimir); solicită, acceptă şi ţine cont de feedback de la utilizatorii tăi (Mihai), dă dovada de dinamism şi flexibilitate.

7. Cloud computing (Andrei Dragomir)
- subiect interesant, îţi dă o idee despre viitorul hostingului şi puterea virtualizării, chiar dacă nu s-a putut intra în foarte multe detalii şi o prezentare ok.

8. Video management (Mihai Sava)
- cea mai mişto mi s-a părut ideea conform căreia poţi publica conţinut video interactiv. Ceva de genul, te uiţi la un film şi la un moment dat anumite produse din scenă sunt identificate ca fiind interactive; dacă faci click pe ele te poţi duce direct să le cumperi, în timp ce filmul tău te aşteaptă pus pe pauză. Intrigant... deşi un aşa stil de publicitate s-ar putea să mă enerveze la culme.

9. Despre antreprenoriat (Vlad Stan)
- deşi conţinutul prezentării nu a fost fenomenal, carisma şi stilul lui Vlad au făcut-o infinit mai interesantă.
- mi-a plăcut însă la nebunie afirmaţia legată de Trigwee: dacă toată lumea şi-ar publica visurile, am putea folosi Trigwee pentru a afla visurile omenirii. O viziune cu adevărat nobilă! (Oricum, m-a atras ca să visez cu ei)

10. Data mining pentru aplicaţii web (Paul Chiriţă)
- despre data mining ştiam destule de la şcoală, iar pe partea de web nu s-a vorbit despre ceea ce mă interesa pe mine. Prezentarea a fost despre urmărirea modului în care utilizatorul navighează printr-un anumit site (usage mining), în timp ce pe mine mă interesa tare mult analiza conţinutului relevant pentru un utilizator (content mining). Dar chiar şi aşa, am mai aflat câte ceva despre unelte de analiză (server-side) de care nu ştiam. Deci, interesant.

11. Multiplayer games (George Lemnaru)
- foarte interesantă partea despre cum concepi şi realizezi un produs. Despre discuţia cod vs documentaţie de design o să scriu într-un post viitor. Dacă m-ar atrage gamingul, aş încerca şi erepublik. Dar nu-s în publicul ţintă :)

12. eGovernment (Ciprian Dobre)
- am fost plăcut surprinsă să aflu despre noi proiecte de cercetare în desfăşurare la Poli (că "pe vremea mea" erau cam rare, sincer). Şi, vorba cuiva, la fel de plăcut surprinsă de faptul că un proiect în parteneriat (cu ASE şi Fraunhofer Fokus) a fost implementat la timp şi (spun ei) chiar funcţionează.
- prezentarea a fost cam lungă şi cam aridă (Poli style, din păcate)

Cum ziceam, per total conferinţa mi s-a părut un real succes, şi are potenţial de a deveni şi mai bună şi a se dezvolta interesant în viitor. Eu una am să mai merg, dacă voi mai avea ocazia. Până una alta, cred că organizatorii merită felicitări!

[Aş mai scrie, dar sunt cam terminată după trezirea matinală şi ziua plină. Plus că în Poli e la fel de frig cum îmi aminteam şi tare mi-e teamă că sunt pe care să răcesc...]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu